Menu
Blog posts tagged in reporter darte
3126
Snarky Puppy Michael League // Bass Larnell Lewis // Drums Nate Werth // Percussion Bob Lanzetti // Guitar Shaun Martin // Keys Bill Laurance // Keys Justin Stanton // Trumpet-Keys Mike Maher // Trumpet Chris Bullock // Sax Snarky Puppy este o trupă din Brooklyn, New York, condusă de basistul Michael League, premiat Grammy. Este un organism viu, într-o continuă schimbare și are în jur de 40 de membrii care au cântat de-a lungul timpului în diverse formule, înregistrând albume sau făcând turnee. Muzica lor are o mulțime de influențe aduse de artiștii care compun această dinamică trupă, lucru care se datorează și colaborării membrilor săi cu diverși artiști ca: Erykah Badu, Marcus Miller, Kirk Franklin, Ari Hoenig și alții. Actualii membrii permanenți ai trupei nu țin doar concerte, aceștia încearcă să facă și o educație muzicală, ținând workshop-uri și cursuri de muzică, țările în care și-au desfășurat aceste activități fiind:...
Continue reading
3560
Stucky / Doran / Studer / Tacuma - Hendrix Project Erika Stucky - voce, instrumente de jucarie Christy Doran - ghitara electrica, chitara acustica Jamaaladeen Tacuma - bas Fredy Studer - tobe, percutie Hendrix Project  este copilul lui Christy Doran, ghitarist născut în anul 1949 la Dublin, și a toboșarului Fredy Studer, născut în 1948 în Elveția. Aceștia au modificat repertoriul li Jimi Hendrix. L-au remodelat într-o interpretare originală, în care elementele principale sunt improvizația și nonconformismul. În acest proiect îndrăzneț li s-au alăturat basistul Jamaaladeen Tacuma, dar și vocalista Erika Stucky care surprinde prin prezența ei neconvențională. Ultimul concert de la Gărâna. Duminica noaptea, când mulți dintre cei ce au însuflețit poiana până atunci deja au plecat spre realitățile cotidiene ce îi așteptau la început de săptămână. Cei patru artiși au ajuns în sfârșit pe scenă și au început să se joace încântați de locație și de public. Muzica lor...
Continue reading
Recent comment in this post - Show all comments
  • Dragan
    Dragan says #
    Am parcurs toate cronicile ce-au acoperit întregul festival. Felicitări pentru asemenea muncă: pare să fie singura cronică virtual
3340
Biréli Lagrène Gypsy Project Biréli Lagrène – chitaraPaul "Hono" Winterstein – chitaraDiego Imbert – contrabas Biréli Lagrène, muzician francez, s-a născut în anul 1966. A început să cânte la chitară la vârsta de 4 ani, primul său premiu fiindu-i acordat la vârsta de doisprezece ani. Acesta l-a descoperit pe Django Reinhardt iar influențele muzicii marelui maiestru i-au influențat definitiv evoluția muzicală. A plecat din Franța în SUA, unde a colaborat cu artiști ai jazzului ca: Stéphane Grappelli, Benny Goodman, and Benny Carter, Larry Coryell, Jaco Pastorius. A cântat și alături de Al Di Meola, recunoașterea lui devenind din ce în ce mai mare. Discografia lui cuprinde o mulțime de albume. Cei trei muzicieni și-au ocupat locurile pe scenă și au început să povestească într-o limbă simpatică, în care cele două chitări și contrabasul stăteau martori dezvoltării cuvintelor sonore pe care artiștii le compuneau. Trei motani muzicanți ce stau la taifas în fața publicului de...
Continue reading
Recent comment in this post - Show all comments
  • Dragan
    Dragan says #
    o corectie importanta: la clape este Cameron Graves. Brandy Cohan-chitaristul a fost inlocuit cam pe ultima suta de metri a turneu
3314
Renaud Garcia-Fons Artistul Renaud Garcia-Fons s-a născut în anul 1962 în Paris. De la vârsta de cinci ani a început să cânte la pian, drumul său muzical trecând de-a lungul anilor prin mai multe genuri muzicale. Întâlnirea cu basul a avut-o la 16 ani, iar de atunci a dedicat acestui instrument întreaga sa atenție. Și-a făcut formarea muzicală la conservatorul de muzica din Paris, sub îndrumarea maiestrului François Rabbath. De-a lungul timpului a colarobarat cu nenumărați artiști, îmbogățindu-și astfel sunetul cu influențe orientale, mediteraniene și nu numai: Gerardo Núñez, Esperanza Fernandez, Angélique Ionatos,  Dhafer Youssef, Huong Tanh, Kudsi Ergüner. Muzica lui a fost apreciată la nivel internațional și a fost recompensat cu multe premii, atât pentru interpretare, cât și pentru compoziție. Pe scenă doarme liniștit un contrabas. Toată forfota din jur nu reușește să distrugă somnul pașnic în care se alină acest instrument uriaș și plin de forță. Oamenii robotesc pe...
Continue reading
3116
Ralph Towner & Wolfgang Muthspiel Penultimul concert din cea de-a doua seară a festivalului. Frigul insista să ne reamintească ,,Sunteți în Poiana Lupului... Muzica bună în răcoare se simte mai bine.” Ceasul bătuse miezul nopții. După arcușul sfâșiat de Pawel cu câteva clipe în urmă, Florian Lungu, acest şmecher simpatic și prietenos, cum se autointitulează,  a avut plăcerea de a-i introduce pe scenă, în brațele frigului, pe americanul Ralph Towner și austriacul Wolfgang Muthspiel. Priveam în jur, în liniștea nopții. Se mai strângeau saci de dormit în jurul trupurilor, se așezau căciuli mai bine pe urechi. Aburi ușori se înălțau așteptând sunetul ghitarelor ce se instalau pe scenă. Un motan viteaz pășea agale prin zona interzisă din fața scenei... Melomotanul... Mergea în direcția gardianului împietrit, cu rol de Cerber, lângă fâșia ce delimita spațiul. Ralph Towner, despre care ne amintise glumeț Moșu ca este mai în vârstă decât dumnealui, împreună cu...
Continue reading
2597
Gonzalo Rubalcaba - Volcán Projekt Gonzalo Rubalcaba - pian Jose Armando Gola - bas Horacio “El Negro” Hernandez - tobe Giovanni Hidalgo – percutie Membrii acestei formații s-au lăsat lung așteptați la Gărâna, cântând cu o zi întârziere. Oamenii nerăbdători stăteau pe butucii de lemn, în lumina asfințitului, plini încă de căldura de peste zi. Când au început să cânte în acorduri cubaneze lumea a fost însuflețită. Toate lucrurile au fost în echilibru. De la căldura aurie a soarelui, la sunetul congas-urilor, la măestria pianistului, împreună cu entuziasmul oamenilor, basul și tobele. S-a format un ecosistem, unde toate erau la locul lor. O pisică curajoasă se plimba în ritmurile lor deasupra scenei, demonstrându-și și ea aptitudinile de acrobat. Notele se succedau jucăuș și pașii pisicii traversau melodios șiroaiele de viață. Muzicienii ne-au plimbat molatec pe străzile Havanei, arătându-ne că bătrânețea nu stă în ani. Domnul Giovanni Hidalgo, un bătrânel simpatic ai zice,...
Continue reading
Recent comment in this post - Show all comments
  • Dragan
    Dragan says #
    frumoasa cronica! de om indragostit de muzica! ps: o mica corectura la "Au înflorit nuferi în pieturile", sa curga frumos de tot!
2515

A trecut un an construit din gânduri așezate pe kilometri străbătuți în sus și-n jos, din tenebre în răsărituri. Amalgamul de trăiri, situații, oameni și cuvinte s-a așezat în cerul de sub picioarele grăbite și s-au adunat minute întregi de vise. Vise ciuntite pe alocuri, vise înființate, vise uitate, vise respirate. Ne-am tot grăbit să ajungem să fim, uitând uneori să mai respirăm, gonind și gonind mereu. Dar există locuri în care răgazul este fără de răgaz. Locuri în care poți să respiri aerul ce îți dezleagă lațul ce simți că te strânge prea tare în cotidian. Atunci, transformăm pașii în speranță și pornim spre locurile în care se simte liniștea și libertatea ce curge în valuri, recreând echilibrul. Scena din Poiana Lupului reușește să ne restaureze și să pună ordine în grămezile de stări acumulate de-a lungul anului. Face curat în noi, scoate din colțurile nostre ascunse toate urâțeniile și...
Continue reading
3118
Voskresinnia Theatre Liov, Ucraina prezintă – ”Livada de vișini” după A. P. Cehov Underclouds Cie, Franța prezintă – ”Funambus” Grupo Puja! (Spania) prezintă – ”K@osmos” de Roberto Strada Dacă nu vine Mahomed la munte, se duce muntele la Mahomed. Ediția din iunie a festivalului FDR a crescut munți în Timișoara. I-a făcut să răsară în fața Operei și în parcări. A pus munții în mijlocul oamenilor ce se îngrămădeau să vadă spectacolul. Orașul scenă s-a desfășurat în fața ochillor curioși ce absorbeau în ei jocul actorilor. Picioroangele au pășit curtenitor în afara sălilor de spectacol să ardă pasiunea în văzul tuturor. Dragostea pentru teatru s-a consumat prin gesturile personajelor, în flăcările ce dădeau strălucire pieselor jucate. Flăcări ce se prelungeau până în adâncul privitorillor, făcând să curgă râuri de uimire și de admirație.S-au înflorit vișinii din lumile trecute și s-au jucat jocurile copilăriilor. Acrobații au făcut echilibristică pe sârma subțire a...
Continue reading
Recent Comments - Show all comments
  • Mariana Luca
    Mariana Luca says #
    "Dróżnik" nie jest, wbrew pozorom, filmem o kalectwie, ani o odmienności.Warto mieć własny świat, ale warto też czasami pozwolić,
  • Mariana Luca
    Mariana Luca says #
    interesting website http://oks.com my friend
3006
HINDSIGHT COLLAB, Canada în colaborare cu UNIVERSITY of CALIFORNIA, RIVERSIDE prezintă – DreamScape - de Rickerby Hinds Distribuția RHAECHYL WALKER JOHN MERCHANT  Regia artistică RICKERBY HINDS   ”Ai avut vreodată un vis în care vrei să țipi și să nu iasă niciun sunet din gura ta?” Sunt într-o mașină. Într-o eternă intersecție. În parcarea unei benzinării ce alimentează vise și orgolii. Am în poală o armă și nu mă pot mișca. Privirea-mi mă privește, privindu-mă din exterior în interiorul interior interior. Culoare-mi pielii este neagră. Sânii mi odihnesc în cupa B. Părul mi-e – ”Nu-mi atinge părul!” – împletit în rădăcini. Fundul mi-e deja adâncit în scaun. Și vocea... Vocea surdă. Aștept. Aștept cunoscutul. Dacă aș fi o domnișoară albă? Mi-ar mai fi ferestrele și ușile blocate? Sau aș putea spune ”Domnule polițist! Mă puteți ajuta?” Dar culoarea...- Gloanțele! - metalică... Am o armă în poală în caz că voi fi...
Continue reading
2137
Teatrul ACT București prezintă – ”Păi... despre ce vorbim noi aici, domnule?” de Cătălin Ștefănescu după ”Moromeții” de Marin Preda Distribuție: Moromote - Marcel Iureș Cocoșilă - George Mihăiță Coloană sonoră: Ovidiu Păcurar Muzică: Răzvan Mirică Direcția de scenă: Alexandru Dabija Moromete și Cocoșilă stau la taifas, povestind vrute și nevrute, în timp ce publicul așteaptă cu sufletul la gură fiecare vorbă rostită de către aceștia. Cuvintele curg și se crează punți. Realitatea imediată și universul amintit se întrepătrund, lăsând să se vadă plăcerile pe care cele două personaje le au și pe care le aveau, dar și durerile ce s-au înrădăcinat în sufletele acestora. Taifasul acestor țărani este plin de umor și ironie fină, care uneori se transformă în sarcasm vădit ce se aplică pe spinarea celuilalt ca un trosnet de bici. Limbile lor învie viața satului, din care sunt culese anecdote ce fac publicul să tresalte și încăperea să...
Continue reading
1927
Teatrul Municipal Baia-Mare prezintă – Medio Monte -Performance de Marian Ilea și Mircea Bochiș   Distribuția Liz – Florin Vidamski Henrieta – Richard Balint DJ – Adrian ElectroClown Scenografia – Helmut Sturmer Asistent scenografie – Corina Grămoșteanu Direcția de scenă – Mihaela Panainte   Teatrul Național din Timișoara s-a transformat pentru mai bine de o oră într-un labirint. De cum ai intrat în el, ai fost introdus unei lumi noi. Căștile ce au fost împărțite spectatorilor au introdus sunetele în corpurile ce se plimbau să descopere spațiul. Ne-a fost dat timp să ne plimbăm în cerc pentru a putea ajunge mai aproape de cercul interior al Lizei și al Henrietei. Cercul Medio Monte, în care lumile se suprapun, în care fiecare cuvânt rezonează cu Lang, cu domnul Lang, pe care am fi putut să-l descoperim. Imaginile plasate în preambul, cu frânturi de scrisori, plicuri scrise de mâini apăsate și tablouri cu...
Continue reading
3383
A mai trecut un an, a venit o altă vară și o dată cu ea s-a strecurat în oraș a 8-a ediție a festivalului AccesArt, eveniment organizat de fundația Rubin. Încă de vineri, Parcul Botanic a fost populat de o sumedenie de oameni ce roiau în sus și-n jos, căutând fie o expoziție, fie un atelier, fie se bucurau de priveliștea plăcută. În oricare parte te aflai se întâmpla ceva. Artiștii și-au adus arta să o expună lumii, ba mai mult, să-i invite și să-i învețe să împartă cu ei plăcerea de a face ceva. O mulțime de ateliere au fost organizate, astfel încât, de la mic la mare, toată lumea dispusă să aloce puțin timp, ar fi putut să-și găsească o ocupație acolo. S-au făcut pirogravură, pictură, desen, colaj, modelaj, origami,  păpuși, tehnici foto și o mulțime de alte activități. La fiecare pas pe care îl făceai prin acel micro-univers,...
Continue reading
3598
” - Și cum începi?” ”- Păi așa... Începi! ” Acestea au fost primele cuvinte pe care mi le-a adresat maestrul T. Giurcă la atelierul de modelare în lut: ”Să modelăm” din cadrul festivalului ACCESART, ținut de T.Giurcă și H. Bojin. Se ia o secundă de concentrare, o doză de entuziasm, o bucată de lut, două mâini stângi și un om ce te privește pe sub pălărie zâmbind. Păi așa... De altceva nu e nevoie. S-ar putea totuși să mai fie nevoie de ceva. E nevoie să-ți dai timp. Să te rupi din viteză și cotidian și să te lași să zăbăvești asupra unei idei ce se materializează sub acțiunea degetelor pe care nu le mai recunoști. Poate că au mai frământat în pământ degetele acestea, dar nu ca acum, când există și o voce care poate să te ghideze. Vocea unui om care știe cum se zbate pasiunea în palme,...
Continue reading
2120
Ioana Păun & WASP București prezintă Produse Domestice – de Xandra Popescu Distribuția: Cami, Povestitoarea, Angela Merkel – Smaranda Nicolau Joy, ea însăși Ynia/Irina Drăgănescu Muzica: Cătălin Rulea Cercetarea: Laura Ștefănuț Mișcarea scenică: Carmen Coțofană Direcția de scenă: Ioana Păun Teatrul Odeon București prezintă Viză de clown – de Saviana Stănescu Traducere coordonată de Iulia Popovici DistribuțiaNadia – Nicoleta Lefter Borat – Marius Damian Bob – Alexandru Papadopol Lupita – Meda Victor Ins 1 – Ionuț Kivu Ins 2 – Relu Poalelungi Scenografia: Vladimir Turturică Direcția de scenă – Alexandru Mihail În ultima zi a festivalului s-au jucat două piese ce stau mărturie problemei  imigranților. În prima, apare dezbătută problema bonelor exotice ”importate” în România din Filipine. A două piesă a pus în față visul american al unei tinere din Moldova și al unui rus, plecați în SUA cu vize false de artiști de circ. Vise/Vize Introducere Joy, o tânără mama...
Continue reading
2067
Teatrul Odeon București prezintă De vânzare/ For sale – de Gianina Cărbunariu Distribuția:Alina Berzunțeanu Antoaneta Zaharia Marius Damian Gabriel Pintilei Alexandru Potocean Gabriel Răuță Mihai Smarandache Scenografie, video, light-design: Andu Dumitrescu Mișcare scenică: Florin Fieroiu Muzica: Bobo Burlăcianu Direcția de scenă: Gianina Cărbunariu  Ritmul alert al societății ne face să alergăm într-una. Din punctul A în punctul B, fără să vedem de multe ori pe lângă ce trecem. Uneori atât de repede fugim, încât nici nu mai auzit țipetele de jale ale omenilor pe care îi lăsăm în urma cursei noastre nebune. Dar Teatrul Odeon s-a oprit. S-a oprit asupra unei probleme dezbătute în fâșia nostră de Paradis. Pierderea terenurilor în fața companiilor mamut, venite aici, pentru că aici, zic ei, oamenii nu au cultura pământului, aici, zic ei, nu se pune preț pe munca pământului vânat, tocmai de ei. Aici, zic ei, oamenii dau, pentru prețul potrivit, dau tot. Dar actorii aceștia au reușit să redea revolta oamenilor ce au...
Continue reading
2160
Teatrul Național ”Mihai Eminescu” Chișinău prezintă Copiii foametei. Mărturii - de Alexei Vakulovski Distribuția: Doriana Zubcu-Mărginean Snejana Puică Iurie Focșa Iurie Radu Draga-Dumitrița Drumi Leo Rudenco Diana Decuseară Ghenadie Gâlcă Alexandru Pleșca Scenografie: Corina Sărăteanu Coloana sonoră: Alexandru Târșu Direcția de scenă: Luminița Țâcu  Toate poveștile spuse de protagoniști au trecut dincolo de ei, dincolo de noi. Toate mărturiile evocate au recreat durerile și plângerile. Sobrietatea actorilor ne-a făcut pe toți să stăm drepți în fața istoriei. Am auzit plângerile copiiilor morți de foame. Am auzit foamea. Dar prin vocilor acestor actori am auzit și cum cei care au suferit de foame au rămas oameni. În timpul piesei am simțit sacrificiile și dorința părinților de a-și salva copiii. Cred ca mulți ar fi lăsat în urmă un testament. Să-i ajute și de dincolo de moarte, dincolo de foame. Testament Să nu vă supărați pe tata. Ați vedea voi cum a fi când ați avea copiii voștri. Copilul să fie sătul, nu noi. Să mă...
Continue reading
2178
Teatrul Național Timișoara prezintă Maria de Buenos AiresMuzica: Astor Piazzolla Libretul: Horacio Ferrer Traducerea: Raluca Ciortea Dramaturgia: Codruța Popov Distribuția: Maria de Buenos Aires – Sânziana Tarța Poetul – Victor Bucur El – Ion Rizea Ea – Claudia Ieremia Orașul – Iuliana Crăescu, Cristina König, Corina Dohanici, Adriana Sâncrăian, Matei Chioariu, Raul Bastean, Raul Lăzărescu, Ionuț Iova Dansatorii de tango: Cristina Daju, Silviu Gușat Muzicienii: Alin Stoianovici – acordeon Valentina Peetz – pian Lucian Petrila – vioară Ionuț Dorobanțu – chitară Gianluca Vanzellii – flaut Carmen Paulescu – vioară Iuliana Ambăruș – violă Andrei Șaramet – violoncel Andrei Voica – vibrafon, xilofon Csaba Santa – contrabas Radu Alexandru Pieloiu – percuție Direcția muzicală: Alin Stoianovici & Nuevo Tango Quintet Coregrafia: Răzvan Mazilu Spațiu scenografic: Zsolt Fehérvári Costumele: Alina Lățan Light Design: Lucian Moga Asistent de coregrafie: Helen Ganser Direcția de scenă: Ada Lupu  Tânara domniță a acceptat invitația lui. Acea ființă incredibilă, magnifică, cea mai frumoasă între femei, a acceptat. Va ieși cu el, bietul muritor. Dacă ar privi-o, chiar și îngerii ar coborî din cer. Ar renunța la aripile lor...
Continue reading
Recent comment in this post - Show all comments
  • Georgeta Petrovici
    Georgeta Petrovici says #
    foarte frumos. multumim tare
2037
Centrul Cultural pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu”, București prezintă Mobilă și durere  - de Teodor Mazilu  Distribuție: Sile Gurău – George Costin Gore – Adrian Nicolae Urecheatu – Andrei Huțuleac Paul Arnăutu – Sorin Miron Lizica – Nicoleta Hâncu Melania – Alexandra Fasolă/ Irina Bucescu / Mihaela Velicu Scenografia si costumele – Adriana Grand Direcția de scenă – Victor Ioan Frunză  Și să vezi fată!... Am fost aseară la teatru. Ca niciodată. Nu știu ce a venit peste mine. M-am plictisit de ”Inimă de țigan” și ”Lacrimi de iubire” n-am mai prins în reluare.  Da! păi nu știu ce e și cu ăștia. Că anunță programul de cu o zi înainte și când colo, oricâte canale aș schimba la TV-ul ăsta, pe care apropo... zicea bărbatu-mi-o că vrea să-l schimbe, că nu mai îi place să vadă meciurile pe ecran de 110, așa... cum ziceam. Tot mut eu pe canale și telenovela nicăieri. Așa că... am zis... păi hai să...
Continue reading
1979
Teatrul Nottara București prezintă Noul Locatar – de Eugen Ionesco Traducerea: Vlad Russo, Vlad Zografi Distribuție: Noul locatar – Francisco Alfonsin Portăreasa – Ada Navrot Primul hamal – Ion Grosu Al doilea hamal – Gabriel Răuță Decoruri și light design – Helmut Sturmer Costume și asistență decor – Corina Grămoșteanu Asistent regie – Mirela Sandu Direcția de scenă – Gabor Tompa  Când te-ai mutat ultima dată? A trecut un an? O lună? Zece ani? Cum arăta noua locuință înainte să fi pus bucățile din tine acolo? Îți amintești ce ai adus cu tine atunci? Hainele. Farfuriile. Cărțile. Poate chiar mobilă. Ce-ai mai adus? Ai adus și draperii, să nu te vadă vecinii dezbrăcat de măști. Sigur ai adus și câteva cuțite. Unul bun de tăiat tăcerea. Unul special pentru spintecat dureri. Altul bun pentru dirijat furculițe și linguri în sertarul destinat. Ți-ai umplut pereții cu tablouri? Ți-ai atârnat copilăria într-un colț și bătrânețea dincolo, să nu se răstoarne casa? Să fie...
Continue reading
1799

Cel mare închide noaptea – de Nona Ciobanu Teatrul Maghiar Cluj Regizor: Nona Ciobanu Distribuția:  Max: Gábor Viola  Hanna: Enikõ Györgyjakab Soțul: Zsolt Bogdan  Decorul: Nona Ciobanu, Peter Košir  Costumele, ilustrația muzicalã, light design: Nona Ciobanu  Fotografii și video pentru proiecții: Matjaž Wenzel  Proiecții video: Peter Košir  Regia tehnicã: Györffy Zsolt  Nazismul. Evreii. Auschwitz. Ce cuvinte pot să așez aici? Cum pot să acopăr tema aceasta? Să exprim toată durerea? Nu prea am cuvinte. Parcă mi s-au terminat toate. Îmi vine să nu mai zic nimic. De rușine. De rușine că noi, oamenii, putem să facem lucrurile pe care le facem.  Dar actorii nu au rămas muți. Au jucat cu întreaga suită de emoții grele scenă, după scenă, după scenă. Ridicând din ce în ce mai mult, mai sus, mai înalt, toată durerea. Toată disperarea. Lupta dintre o deținută din lagăr și un ofițer SS. Abuzul sexual. Abuzul împletit cu o...
Continue reading